Krajský mrakodrap se rozzáří modře. Upozorní tím na problematiku autismu 28. 03. 2024. Logo Libereckého kraje na budově krajského úřadu se v úterý 2. dubna večer zahalí do modré barvy a stejně tak i jeho webové stránky. Připojí se tím k dubnové osvětové kampani Česko svítí modře, jež si klade za cíl zvýšit mezi lidmi povědomí o problematice autismu. Modrá barva symbolizuje komunikaci, jednu ze zásadních bariér vzájemného porozumění lidí na spektru autismu s okolím.
Hlavním iniciátorem kampaně za Českou republiku je platforma Naděje pro autismus. V rámci kampaně se letos uskuteční nová akce – Česko běží modře, která představuje nové pojetí osvětové akce u příležitosti Světového dne zvýšení povědomí o autismu v České republice. Jde o zážitkový charitativní běh ve znamení modré barvy. Kampaň se letos koná již pojedenácté. Autismus ovlivňuje různou měrou životy více než 270 000 obyvatel České republiky, zasahuje však do životů celých rodin.
„Kampaň rozhodně vítáme a tohle je jeden ze symbolických způsobů, jak vyjádřit podporu lidem žijícím s autismem v České republice,“ řekl hejtman Libereckého kraje Martin Půta.